To backup or not to backup?

Ce înseamnă backup?

Orice afacere produce și deține, în ziua de azi, volume din ce în ce mai mari de date, care se stochează pe diferite medii, local sau la distanță. Majoritatea acestor informații sunt importante sau chiar vitale pentru funcționarea companiilor. Cu toate acestea, puțini sunt cei care-și pun întrebarea ”Ce s-ar întâmpla dacă s-ar pierde aceste informații?” Iar și mai puțini acordă importanță procesului de BACKUP.

Aceasta este una dintre cele mai importante, dar și ignorate activități din domeniul tehnologiei informației. Practic, ea ar trebui să facă parte din orice plan de continuitate a afacerii. Procesul în sine presupune realizarea unui duplicat al datelor și stocarea sa în siguranță, preferabil într-un loc diferit de cel unde se află originalul.

Situații și motive

Majoritatea oamenilor se amăgesc cu afirmația ”șansele sunt mici să mi se întâmple chiar mie”. Cu toate acestea, pierderea de date se poate întâmpla foarte ușor, din multe motive:
• Defectarea hard discurilor, SSD-urilor sau a altor medii de stocare
• Infectarea cu viruși
• Furtul
• Distrugerea fizică, de la o cană de cafea vărsată pe laptop până la căderi sau accidente
• Erori accidentale, precum ștergeri definitive de date
• Dezastre precum cutremur, foc sau inundație.
Pierderea datelor poate avea consecințe devastatoare asupra unei companii, inclusiv prin prisma răspunderilor contractuale pe care aceasta le are față de clienți sau parteneri sau a legislației legate de protecția datelor personale sau confidențiale.

Ce informații ar trebui să fie copiate în siguranță?

Scenariul e simplu: imaginează-ți că nu mai ai acces la calculatorul tău sau la serverul cu care lucrezi. Care sunt datele critice care ți-ar trebui pentru a continua activitatea personală sau a companiei din care faci parte? Documente importante elaborate și stocate, date de contact, emailuri, programe, date de login, locații favorite, toate sunt unelte cu care lucrezi zilnic și fără de care activitatea nu-ți poate continua. Cât timp și ce muncă au presupus toate aceste date? Ce valoare au ele față de efortul relativ redus care trebuie depus pentru un backup?

Ce tipuri de backup există?

În funcție de complexitatea informațiilor și a infrastructurii folosite, metodele de backup variază de la o simplă copiere a datelor pe un dispozitiv portabil gen stick sau hard disk extern (ceea ce nu se recomandă pentru că dispozitivul portabil poate fi pierdut și, odată cu el, confidențialitatea datelor) și până la backup pe servere de stocare sau în cloud cu ajutorul programelor specializate. Iată și câteva metode de backup:
Backup complet, în care toate fișierele selectate sunt copiate, iar la următorul backup procesul se repetă
Backup incremental, în care se copiază doar elementele schimbate de la ultimul backup
Backup diferențial, în care se copiază doar elementele modificate de la ultimul backup complet
Fiecare metodă are avantaje și dezavantaje legate de infrastructura potrivită, rapiditatea cu care datele pot fi recuperate sau spațiul necesar pentru stocarea informațiilor.
Procesul de backup se poate derula local sau datele pot fi copiate în altă locație fizică, prin rețeaua internă, sau prin internet, pe un mediu permanent online sau în cloud.

Ce metodă se potrivește?

Metoda potrivită de backup se alege în funcție de mai multe criterii:
• Timpul agreat pentru recuperarea datelor
• Volumul de informație stocat
• Dinamica / rapiditatea cu care se schimbă datele
• Infrastructura existentă
• Numărul și tipul utilizatorilor sistemelor informatice din rețea.

Netland Computers are experiența instalării și exploatării diverselor tehnologii de backup, hardware și software, de la parteneri precum Veeam, Acronis, Synology sau Microsoft.

Analiză GRATUITĂ a nevoilor de backup!

Îți propunem o analiză a nevoilor de backup ale organizației tale, care se va materializa într-un document consultativ, cu explicații și recomandări concrete, pe care ți-l vom oferi GRATUIT. Pentru a afla mai multe,